معرفی انواع قفل های گاوصندوق ۲

قفل گاوصندوق

قفل گاوصندوق


در مقاله قبلی با برخی از انواع قفل های گاوصندوق آشنا شدیم حال در این مقاله به معرفی ادامه ی مدل های قفل گاوصندوق می پردازیم.

انواع مدل های قفل گاوصندوق

  • قفل بیومتریک
  • قفل زمان
  • قفل ترکیبی با تاخیر زمان

قفل بیومتریک

قفل های مدل بیومتریک دارای ۲ نوع می باشند:

  • قفل بیومتریک مکانیکی
  •  قفل بیومتریک دیجیتالی

 قفل های بیومتریک قفل های گاوصندوق در هر ۲ نوع مکانیکی  و دیجیتالی، مشکل مدیریت کلید را بشکلی مطلوب و جدی حل کرده اند. در صورت فراموش کردن رمز قفل گاوصندوق هم نیازی به کلید اضراری نمی باشد چرا که این نوع قفل ها امکان باز کردن قفل گاو صندوق فقط از طریق ویژگی های فیزیکی متمایز در هر فرد مثل شبکیه چشم یا اثر انگشت می باشد، که در کاربردهای خانگی، احراز هویت عموما از طریق اثر انگشت صورت می گیرد. در قفل های بیومتریک دیجیتالی امکان تنظیم رمز دیجیتالی نیز وجود دارد، در واقع دارای ۲ بخش می باشند، یک بخش برای وارد کردن رمز دیجیتالی، و بخش دیگر برای احراز هویت از طریق اثر انگشت. احراز هویت از طریق اثر انگشت بسیار کاربردی، آسان و امن می باشد، زیرا اثر انگشت هر فرد مختص اوست و غیر قابل کپی می باشد از این روی شما نمیتوانید آن را اشتباه وارد کنید، و از طرفی همیشه همراهتان است.

قفل زمان در قفل های گاوصندوق

این نوع از قفل ها اصولا بخشی از قفل یک دستگاه می باشند، و عموما در بخش نگهداری سپرده های بانکی یا دیگر بخش های ضروری بانک مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم تعریف درستی از قفل زمان ارائه دهیم، باید بگوییم، قفل زمان یک زمان سنج است که کنترل می کند درب گاوصندوق تا قبل از رسیدن به دوره از پیش تعریف شده حتی درصورت وارد کردن رمز درست، باز نشود.

قفل ترکیبی با تاخیر زمان

قفل های ترکیبی با تاخیر زمانی، عموما از ترکیبات الکترونیکی و دیجیتالی بهمراه یک تایمر تاخیری ساخته شده اند، که این تایمر تاخیری باز کردن قفل را با تاخیر تعیین شده توسط مصرف کننده بطور قابل توجهی کمتر از یک ساعت به تاخیر می اندازد. در مقایسه با قفل زمان که فقط در زمان مناسب و تعیین شده درب گاوصندوق را باز می کند، قفل تاخیر زمانی در هر زمانی درب گاوصندوق را باز می کند، ولی باز هم صاحب گاوصندوق باید منتظر تاخیر زمانی تنظیم شده بماند. از گاوصندوق های با قفل تاخیر زمانی، بیشتر در کسب و کارهایی با معاملات پولی زیاد استفاده می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    درخواست خدمات