با انواع قفل های گاوصندوق آشنا شوید

قفل های گاوصندوق

قفل های گاوصندوق


گاوصندوق خود به تنهایی نشان از امنیت را با خود دارد، حال به غیر از گاوصندوق می خواهیم با انواع قفل های گاوصندوق آشنا شوید. قفل گاوصندوق جز مهم ترین اقلام موجود است.

انواع قفل های گاوصندوق

  • قفل کلیدی
  • قفل ترکیبی مکانیکی
  • قفل ترکیبی الکترونیکی
  • قفل بیومتریک
  • قفل زمان
  • قفل ترکیبی با تاخیر زمان

قفل کلیدی

یکی از ساده ترین انواع قفل های  گاوصندوق، قفل های کلیدی می باشد، این نوع قفل از ویژگی های ساده و بسیار معمولی برخوردار است. با توجه به ویژگی های معمولی و ساده قیمت کمتری نسبت به قفل های دیگر گاوصندوق ها دارد. در رابطه با قفل های کلیدی، یک مسئله ضروری حفاظتی وجود دارد، و آن هم مدیریت کلیدمی باشد.

در صورت وجود کلید قفل گاوصندوق در اتاقی که گاوصندوق در آن تعبیه شده است، خطر شدیدی شما را تهدید می کند، و ممکن است دزدان کلید را پیدا کرده و به راحتی قفل گاوصندوق را باز کنند. بنابراین اگر اقلامی که در گاوصندوق نگهداری می کنید از میزان اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند. استفاده از این نوع قفل را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

قفل ترکیبی مکانیکی

قفل های مکانیکی ترکیبی در مقایسه با قفل های کلیدی پیچیدگی بیشتری داشته و یکسری ترکیبات امنیتی روی آن اعمال شده که به واسطه این ترکیبات میزان نفوذ پذیری امنیتی به آن کاهش یافته و بدنبال آن امنیت گاوصندوق افزایش می یابد. هرچند قفل مکانیکی ترکیبی در مقایسه با قفل کلیدی پیچسده تر است اما در مقایسه با قفل های ترکیبی الکترونیکی پیچیدگی و ترکیبات کمتر و در نتیجه از امنیت کمتری برخوردار است. با توجه به امکانات پیچیده تر قیمت بیشتری هم دارد.

قفل ترکیبی الکترونیکی

در این نوع از قفل های گاوصندوق، دیگر خبری از کلید برای باز کردن قفل گاوصندوق نیست، بلکه این قفل ها قادرند رمز گاوصندوق را بصورت الکترونیکی ذخیره کنند، و شما کافی است برای باز کردن درب گاوصندوق رمز الکترونیکی که برای قفل گاوصندوق تنظیم کرده اید را از طریق صفحه کلید روی درب گاوصندوق وارد نمایید و در صورت صحت رمز، درب گاوصندوق باز می شود.

کلیدهای ترکیبی الکترونیکی، با حذف کلید، مشکلات مربوط به مدیریت کلید را حل کرده، ولی عدم وجود کلید خود باعث بروز مشکلاتی در شرایط اضراری می شود. به همین جهت در این نوع قفل های گاوصندوق نیز یک کلید اضراری تعبیه شده تا در زمان بروز مشکلات الکترونیکی یا فراموش کردن رمز قفل گاوصندوق، بتوان درب گاوصندوق را باز کرد.

کلید های اضراری معمولا دارای پیچیدگی کمی می باشند زیرا عملا بجز موارد بحرانی استفاده نمی شوند به همین دلیل این کلید اضراری را می توان با خیال راحت تری در مکانی که گاوصندوق تعبیه شده نگهداری کرد.

برای آشنا شدن با انواع مختلف قفل های گاوصندوق به سایت گاوصندوق کاوه مراجعه کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    درخواست خدمات