گاوصندوق امانات بانکی ،لازمه هر بانک

گاوصندوق امانات بانکی

گاوصندوق امانات بانکی


به امانت سپردن کالای گران بها به بانک ها و صرافی ها امروزه در همه جای جهان رایج است و این لزوم استفاده از گاوصندوق امانات بانکی را برای بانک ها مرسوم نموده است. با شکل گیری بانکداری مدرن در قرن های اخیر یکی از وظایف بانک ها علاوه بر نگهداری پول مشتریان خود, نگهداری از وسائل, اشیاء و اسناد گران بهای آنان بوده است.

پیدایش صندوق امانات بانکی

بانک ها در مقابل اخذ مبلغ اجاره بها , گاوصندوق امانات بانکی در اختیار مشتریان قرار داده تا اشیاء و لوازم قیمتی خود را درون آن بگذارند.

بانک هم موظف به حفاظت از آن صندوق امانات می باشد.

از طرفی مشتریان به دلیل اطمینانی که به بانکها و این قبیل موسسات دارند اوراق و اشیاء گران بهای خود را در اختیارشان قرار می دهند.

برای دریافت صندوق امانات بانکی , قراردادی فی ما بین مشتری و بانک بسته میشود , که از لحاظ حقوقی در صورت افتادن اتفاقات خاص , طرفین قرارداد به حق و حقوق خود برسند.

 

گاوصندوق خانگی RST-14 FA

گاوصندوق خانگی RST-14 FA

صندوق امانات بانکی یا گاوصندوق خانگی ؟

البته در این رقابت هم صندوق امانات بانکی و هم گاوصندوق خانگی هر دو پیروز هستند. به این دلیل که همه آنها دارای کیفیت و امنیت فوق العاده ای می باشند .

مزیت استفاده از صندوق امانات بانکی

صندوق امانات بانکی میتواند به دلایل مختلفی محدود کننده باشد .

مانند : فوت مالک یا ورشکستگی و یا زمان دسترسی به آنها و از همه مهمتر فقط خود مشتری میتواند به صندوق امانات بانکی مراجعه کند , در حالی که گاوصندوق خانگی بدین شکل نیست و در صورتی که شخص دیگری به رمز یا کلید آن دسترسی داشته باشد میتواند محتوای آن را در اختیار بگیرد.

انواع صندوق امانات بانکی

سیستم قفل کلیدی و الکترونیکی , دو مدل از سیستم قفل و امنیت صندوق امانات بانکی هستند.

صندوق امانات بانکی با قفل کلیدی

این مدل ازگاوصندوق امانات بانکی که در سایز های مختلف ۲۴ خانه و ۵۴ خانه به تعداد مورد نیاز بانک ساخته می شود, در سالنی خاص قرار گرفته و دو کلید مخصوص دارد. این کلیدها نزد مشتری می باشد و در صورت مفقود شدن آنها توسط مالک , بانکها برای باز کردن و شکستن قفل ها هزینه کامل آن را از مشتریان دریافت می کنند.

صندوق امانات بانکی با قفل الکترونیکی

در این سیستم قفل ها به صورت الکترونیکی هستند و با اثر انگشت و اسکن چشم باز می شوند.

در گاوصندوق امانات بانکی با قفل الکترونیکی , وارد کردن کدهای عددی , اثر انگشت و اسکن چشمی باعث شده که امنیت صندوق بسیار بالا برود و دسترسی به لوازم داخل صندوق آسان نباشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    درخواست خدمات