با دسته بندی انواع گاوصندوق آشنا شوید

دسته بندی انواع گاوصندوق

دسته بندی انواع گاوصندوق


در این مقاله با دسته بندی انواع گاوصندوق بیشتر آشنا شوید. بسیاری از افراد برای نگهداری از دارایی های با ارزش خود که ممکن است  گاهی سند ملک ، پول ، دلار ، طلا ، سند منزل یا برخی اطلاعات مهم باشد ازانواع گاو صندوق‌ها استفاده می نمایند. هدف تولید این گاوصندوق ها نگهداری از مدارک مهم و قابل دسترس نبودن برخی از مدارک می باشد.

برخی ازاین گاو صندوق ها دارای طراحی های ساده و برخی از آنها دارای طراحی های پیچیده و برخی دیگر فوق پیچیده می باشند از این رو هر فرد بنا به احتیاج مندی خود از گاو صندوقهای مناسب استفاده می نماید. به همین جهت این گاو صندوق ها دارای انواع بسیاری می باشند که در اینجا برخی از آنها را نام می بریم .

۱ . انواع گاوصندوق بر اساس دسته بندی محل

همانطور که ذکر شد افراد بنا به احتیاجات خود انواع گاو صندوق ها را استفاده می نمایند. بسیاری از این گاو صندوق ها بنا به محل استفاده طراحی و ساخته می شوند و فقط برای آن شغل و محیط مناسب هستند.

گاوصندوق فروشگاهی باید از عواملی همچون جادار بودن ، دو درب بودن ، نسوز بودن ، ضد سرقت بودن و وزن متناسب داشتن برخوردار باشد اما گاو صندوق طلا فروشی همان صندوق های ویترینی می باشند که شرایط بسیار خاصی را دارا هستند،گاو صندوق خانگی نیز مخصوص خانه ها تهیه و تولید شده اند.

گاو صندوق هتلی هم که بنا به سفارش مدیریت ها ساخته می شوند و تفاوت هایی در اندازه ها و برخی موارد دیگر با بقیه دارند اما برای امانات بانکی هم باید از گاو صندوق های بسیار پیشرفته ای استفاده نمود.

دسته بندی انواع گاوصندوق

دسته بندی انواع گاوصندوق

۲ . دسته بندی انواع گاوصندوق بر اساس قابلیت

در دسته بندی های انواع گاوصندوق، دسته بندی ها بر اساس قابلیت ها بسیار مهم می باشد . انواع گاو صندوقها در این دسته بندی ها عبارتند از

گاوصندوق های مکانیکی : در این نوع از گاو صندوق ها رمز آن مکانیکی بوده است و برای مصرف خانگی و یا کارگاه های کوچک و کلا برای مصارف کم بازده از این نمونه گاو صندوق ها استفاده می گردد. این نمونه از گاو صندوق ها نیز دارای درب دو جداره ، محفظه های پر شده از سیمان ، نسوز بودن و وزن متعادل آن دارای طرفداران خاص خود می باشد.

گاو صندوق دیجیتالی : این نمونه از گاو صندوق ها دارای یک صفحه رمز کلیدی می باشد که رمز آن توسط خود فرد قابل دسترسی خواهد بود.

گاو صندوق هوشمند یا اثر انگشتی: همانطور که از نام آن مشخص می باشد این گاو صندوق ها بسیار هوشمند می باشند و فقط با اثر انگشت باز می شوند. امنیت این گاو صندوق ها بسیار بالا می باشد.

۳ . انواع گاوصندوق بر اساس محل نصب

بسیاری از گاوصندوق ها به گونه ای ساخته شده اند که می توان آنها را در داخل دیوار نهادینه نمود.

برخی از دسته بندی انواع گاوصندوق نیز بر روی زمین پیچ و مهره می شوند،نمونه هایی از انواع گاو صندوقها هم به صورت ویترینی تولید شده اند که به عنوان ویترین مغازه ها می باشند، برخی هم به دلیل زیبایی طراحی به دکوراتیو مشهور می باشند.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    درخواست خدمات